KSeF to inicjatywa polskiego rządu służąca cyfryzacji procesu wystawiania, przesyłania i odbierania faktur. Umożliwia on bezpośrednią wymianę dokumentów między przedsiębiorcami a jednostkami sektora finansów publicznych. System został wprowadzony w celu zwiększenia przejrzystości, usprawnienia procesów i redukcji biurokracji. Korzystanie z KSeF jest dobrowolne dla firm, lecz może przynieść liczne korzyści. Przedsiębiorcy docenią szybsze przetwarzanie faktur i zmniejszenie ryzyka błędów. KSeF jest ważnym krokiem w cyfryzacji usług publicznych w Polsce.

System jest obowiązkowy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) od kiedy?

Ministerstwo Finansów najpierw proponuje dobrowolne przystąpienie przedsiębiorców do platformy KSeF stąd od stycznia 2022 roku do końca czerwca 2024 roku korzystane z Krajowego Systemu e-Faktur jest dobrowolne. Termin wejścia w życie obowiązkowego KSeF jest już pewny. Korzystanie z KSeF ma być obowiązkowe od:

  • 1 lipca 2024 roku - dla czynnych podatników VAT,
  • 1 stycznia 2025 roku - dla podatników zwolnionych podmiotowo oraz przedmiotowo z VAT (nievatowcy) w zakresie wystawiania faktur.